با تصویب هیأتمدیره انجمن سرمایهگذاری خطرپذیر کشور و با هدف تقویت زیرساختهای حقوقی زیستبوم نوآوری، «محمد یونسی» مسئولیت ریاست کارگروه حقوقی این انجمن را تا پایان دوره هفتم هیأتمدیره بر عهده گرفت.
به گزارش روابط عمومی انجمن سرمایهگذاری خطرپذیر ایران، سید محمدحسین سجادینیری، رئیس هیأتمدیره انجمن، در حکمی محمد یونسی را به عنوان «رئیس کارگروه حقوقی انجمن سرمایهگذاری خطرپذیر کشور» منصوب کرد. این انتصاب بنا به پیشنهاد و تصویب هیأتمدیره و با استناد به شایستگیهای حرفهای، سوابق مؤثر و اشراف تخصصی وی در حوزههای حقوقی صورت گرفته است.
مأموریت ویژه برای راه اندازی «اتاق داوری»
رئیس هیأتمدیره انجمن در این حکم، مأموریتهای راهبردی متعددی را برای دوره جدید فعالیت این کارگروه ترسیم کرده است. از شاخصترین این مأموریتها، برنامهریزی و پیگیری جهت ایجاد و راهاندازی «اتاق داوری اعضای انجمن سرمایهگذاری خطرپذیر کشور» است. انتظار میرود با راهاندازی این مرکز، فرآیند حلوفصل اختلافات حقوقی میان اعضا تسهیل شده و سازوکارهای حل اختلاف درونصنفی ارتقا یابد.
ارتقای چارچوبهای قراردادی و تعامل با نهادهای حاکمیتی
بر اساس این حکم، سازماندهی و ارتقای چارچوبهای حقوقی فعالیت اعضا و ارائه راهکارهای عملیاتی برای مواجهه با چالشهای قانونی از دیگر وظایف اصلی رئیس جدید کارگروه حقوقی خواهد بود. همچنین تدوین، بازنگری و توسعه الگوهای قراردادی، دستورالعملها و رویههای حقوقی مورد نیاز زیستبوم سرمایهگذاری در دستور کار قرار گرفته است.
در بخش دیگری از انتظارات هیأتمدیره، بر نقش نمایندگی و پیگیری مسائل حقوقی مشترک صنفی در تعامل با نهادهای سیاستگذار، حاکمیتی و تنظیمگر تأکید شده است تا از این طریق، صدای واحد بخش خصوصی در حوزه حقوقی به گوش مسئولان ذیربط برسد.
تمرکز بر کاهش ریسکهای حقوقی اعضا
سجادینیری در پایان این حکم ابراز امیدواری کرده است که فعالیتهای این کارگروه تحت هدایت محمد یونسی، به خروجیهای ملموس در فعالیت اعضای انجمن منجر شود. هدف نهایی این برنامهریزیها، بهبود فرآیندها، کاهش ریسکهای حقوقی و تسهیل فعالیتهای حرفهای فعالان حوزه سرمایهگذاری خطرپذیر در کشور عنوان شده است.
محمد یونسی با بهرهگیری از ظرفیتهای تخصصی اعضای کارگروه و تعامل مستمر با فعالان این حوزه، راهبری این بخش کلیدی از انجمن را در دوره هفتم هیأتمدیره بر عهده خواهد داشت.


بدون دیدگاه