درخواست عضویت

دستاورد ۳۵ میلیون دلاری استرایپ همزمان با رشد پرداخت های B2B

استرایپ روز سه شنبه اعلام کرد که یک سرمایه ۲۵۰ میلیون دلاری از جنرال کاتالیست ، سکویا و آندرسن هورویتز جذب کرده است. این سرمایه قبل از ورود سرمایه جدید و رسیدن به ارزش ۳۵ میلیارد دلاری انجام شده و یک افزایش قابل توجه در پرداخت های B2B این شرکت از آخرین ارزشگذاری انجام شده به مبلغ ۲۲.۵ میلیارد دلار است.

استرایپ از چندین شرکت بسیار ارزشمند دیگر مانند Airbnb و SpaceX پیشی گرفت و درجایگاه سوم در لیست با ارزشترین بیزنس های تامین مالی شده آمریکا قرار گرفت. با توجه به شایعات پیرامون کاهش ارزش Juul به دلیل نگرانی های ناشی از تاثیر منفی بر سلامت به علت بخارات سیگارهای الکتریکی اش و WeWork در آستانه عرضه عمومی سهامش به ۱۰ میلیارد دلار کاهش ، استرایپ می تواند عنوان با ارزشترین شرکت تامین مالی شده در آمریکا را به دست بیاورد.

استریپ که توسط کارآفرینان ایرلندی پاتریک کالیسون و جان کالیسون تأسیس شده است ، مجموعه ای از ابزارهای پرداخت دارد که به شرکت های تجارت الکترونیکی و بازارهای آنلاین انجام معاملات کارت اعتباری ایمن ، پذیرش پرداخت مشتری و سپس پرداخت به فروشندگان شخص ثالث که کالاها یا خدمات را در لیست ثبت می کنند، کمک میکند. این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو همچنین از stalwarts VC مانند GV ، Khosla Ventures و Kleiner Perkins تامین مالی می شود و همچنین بنیانگذاران پی پال پیتر تیل ، مکس لوچین و الون ماسک نیز از حامیان این استارتاپ بوده‌اند.

استریپ از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۰ حدود ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است و طبق گزارش وال استریت ژورنال هیچ برنامه ای برای عرضه عمومی سهامش ندارد. اعلان سرمایه/ بودجه جدید دو هفته پس از اعلام Stripe مبنی بر افزودن ابزار وام و کارت اعتباری شرکتی برای مشاغل کوچک روی پلتفرم خود اعلام می شود. همچنین، استرایپ، دوشنبه هفته گذشته سرویس خدمات خود را در هشت کشور اروپایی دیگر راه اندازی کرد.

بخش پرداخت های B2B علاقه سرمایه گذاران مهمی را به خود جلب کرده است ، زیرا در این فضا ، استارتاپ ها فناوری نوظهور را به طور فزاینده ای/گسترده ای توسعه می دهند و به لیست در حال رشد خدماتشان ، مانند فاکتور الکترونیکی ، شبکه های پرداخت بین المللی ، راه حل های B2B بلاکچینی، آنالیز پرداخت و کارت های پرداخت مجازی اضافه می کنند.

طبق داده های پیچبوک، از زمان آغاز سال ۲۰۱۵ ، شرکت های تامین مالی شده توسط vc ها در پرداخت های B2B عمودی، درآمریکا ۱۵ راند بزرگ سرمایه جذب کرده اند،

اگرچه بودجه جدید Stripe قابل توجه است ، اما AvidXchange مستقر در کارولینای شمالی با توجه به اندازه معامله ، به لطف کمک های مالی ۳۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ ، در صدر لیست قرار دارد. این شرکت، تولید کننده نرم افزار اتوماسیون فاکتور و پردازش پرداخت قبض است. یکی دیگر از استارتاپ های گران قیمت با حضور چندین باره در این لیست ، Brex است که کارت های اعتباری شرکتی را برای استارت آپ ها و سایر مشاغل فراهم میکند. با حمایت سرمایه گذارانی از جمله Kleiner Perkins و DST Global ، در ژوئن ۲۰۱۸ شروع به کار کرد،در حال حاضر $ ۲.۶ میلیارد دلار ارزش دارد و در اوایل این ماه یک رستوران در سانفرانسیسکو در محله South Park باز کرد. یکی دیگر از استارتاپ های قابل توجه در لیست ، Marqeta است که به مشتری های شخص ثالث مانند DoorDash و Instacart، در توزیع، پردازش و مدیریت کارت های پرداخت کمک می کند.

چندین شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر high-profile و همچنین سرمایه گذاران فرشته از ابتدای سال ۲۰۱۰ در بخش پرداخت های B2B در ایالات متحده نسبتاً فعال بوده اند. طبق داده های پیچبوک، کلاینر پرکینز ، که در Stripe و Brex سرمایه گذاری کرده است ، با ۱۲ سرمایه گذاری، رکورد بیشترین تعداد معاملات را به به خود اختصاص داده است ، پس از آن مکس لوچین ، ۸۳North و آگوست کپیتال هر کدام با ۹ سرمایه گذاری در این لیست قرار دارند.